Coworking tuo tehoa liiketoimintaan – Myinfomonitor valitsi MOWn
Coworking-tiloista on tullut yhä useammalle yritykselle keino tehostaa omaa liiketoimintaa. Kansainväliseen kasvuun tähtäävä Myinfomonitor halusi toimitilat, jotka tukisivat sen kasvustrategiaa – valinta kohdistui MOWiin.
Muutto Spondan omistamaan coworking-tila MOWiin ei ollut Tampereella toimivalle Myinfomonitorille läpihuutojuttu.
Uudentyyppistä ohjelmistoratkaisua tilannekuvan visualisointiin tarjoavassa, laajaa kumppaniverkostoa pyörittävässä yrityksessä tehtiin tarkka analyysi siitä, minkälaiset toimitilat tukisivat parhaiten yrityksen kasvustrategiaa.
Työn tehostamisen kannalta oleellisimmiksi asioiksi nousivat keskeinen sijainti ja toimivat oheispalvelut.
”Vanhassa toimistossamme oli hukkatilaa, eivätkä tilat mahdollistaneet spontaaneja kontakteja muihin ihmisiin ja yrityksiin. Halusimme toimitilat, jotka tarjoaisivat sekä yhteisöllisyyttä että puitteet, joissa voi keskittyä sataprosenttisesti työn tekemiseen”, yrityksen toimitusjohtaja Anton Eriksson määrittelee.
Keskeinen sijainti ja optimaalinen työympäristö
Työn tehostamisen kannalta oleellisimmiksi asioiksi nousivat keskeinen sijainti ja toimivat oheispalvelut. Kasvuyritys edellytti uudelta työympäristöltään myös joustavuutta ja monipuolisia työtiloja.
”MOW Supernova täytti nämä kaikki kriteerit. Myös tilojen näyttävyys ja henkilökunnan palvelualttius tekivät vaikutuksen. Tänne on mukava tuoda asiakkaita ja yhteistyökumppaneita, kun voi olla varma, että kaikki toimii ja jokaiseen tilanteeseen on tarjolla optimaalinen työympäristö.”
Toimialarajat ylittävää yhteisöllisyyttä voi hyödyntää esimerkiksi tuote- tai palvelukehityksessä.
Myinfomonitor selvitti heti alussa, kuka MOWn omisti. Mihinkään epävarmaan pilottihankkeeseen ei haluttu lähteä mukaan.
”Sponda on iso ja vastuullinen toimija, joten voimme luottaa siihen, että toiminta on ammattimaista ja pitkätähtäimistä”, Eriksson sanoo.
Oma brändi näkyvissä, MOWn muskelit takana
Yritys hankki MOWsta itselleen kaksi omaa huonetta ja skaalautuvaa tilaa avoimista työpisteistä.
”Kokonaisuutta on helppo laajentaa, kun yritys kasvaa. Meille on myös tärkeää, että oma brändimme on selkeästi näkyvissä. Olemme MOWn tilojen ja tarjonnan kautta nyt kokoamme isompi toimija ja voimme järjestää tapaamisia tarvittaessa myös Helsingissä”, Eriksson kuvailee.
Kansainväliseen kasvuun tähtäävän yrityksen asiakkaita ovat muun muassa Metso, Orion, Valmet ja If.
Monitorilaiset eivät ole vielä ehtineet osallistua kaikkiin MOWn tarjoamiin tapahtumiin, mutta Eriksson näkee yhteisöllisyyden tarjoavan yritykselle monenlaisia mahdollisuuksia.
”Jo avajaisissa välittyi MOWn hyvä ja avoin fiilis. Täällä on helppo olla yhteydessä toisiin yrityksiin ja hakea synergiaa, kun sitä tarvitsee. Toimialarajat ylittävää yhteisöllisyyttä voi hyödyntää esimerkiksi tuote- tai palvelukehityksessä”, Eriksson sanoo.
Olemme MOWn kautta kokoamme isompi toimija ja voimme järjestää tapaamisia myös Helsingissä.
Muita MOWn tuomia etuja ovat Erikssonin mukaan toimiva it-tuki, hyvin varusteltu keittiö sekä viereinen kauppakeskus, jonka parkkihalliin, liikkeisiin ja lounaspaikkoihin pääsee kulkemaan sisäkautta.
Yhä enemmän kovaa tulosta hakevia yrityksiä
MOW Supernovan Head of Hub & Communityn, Katta Heikkilän mukaan Spondan coworking-tilat ovat alkaneet vetää selvästi yhä enemmän kasvuhakuisia ja bisnesorientoituneita yrityksiä.
”Kasvuyritykset arvostavat sitä, että joku muu hoitaa työympäristön faciliteetit ja he voivat keskittyä täysillä työn tekemiseen. Työlle halutaan myös vastapainoa inspiroivista tiloista ja yhteisöllisyydestä”, Heikkilä kuvailee.
Yhteisöllisyys ei jää MOWssa sanojen tasolle, vaan siihen satsataan aidosti. Tähtäimenä on aina jäsenyritysten etu.
Yritykset saavat MOWn arjesta rikasta sisältöä omiin viestintäkanaviinsa, mikä auttaa heitä rakentamaan omaa työantajabrändiään.
”Supernovassa järjestetään paljon erilaisia tapahtumia ja tilaisuuksia, joihin yritykset voivat toivoa esiintyjiä tai tuoda yhteistyökumppaneitaan tai asiakkaitaan. Yritykset saavat MOWn arjesta ja tapahtumista rikasta ja inspiroivaa sisältöä omiin viestintäkanaviinsa, mikä auttaa heitä rakentamaan omaa työantajabrändiään”, Heikkilä sanoo.
Heikkilän mukaan moni yritys yllättyy, siitä, miten monenlaisia vaikutuksia jäsenyydellä on yrityksen liiketoimintaan ja yrityskulttuuriin. Hän kehottaakin yrityksiä testaamaan rohkeasti MOWn palveluita ja tunnelmaa.
”Jokainen yritys hyödyntää tarjontaamme omalla tavallaan, joten tämä on paikka, joka pitää kokea. MOWsta voi ostaa päiväpassin, jolla pääsee työskentelemään tiloihin koko päiväksi – tai tänne voi tulla vain kahvittelemaan ja katselemaan paikkoja”, Heikkilä sanoo.
Valitse sopivin – MOW Supernovan (Tampere) jäsenyystyypit
- Hot Desk -jäsenyys, vaihtuva työpiste avotilassa: 250 €/kk + alv
- Fixed Desk -jäsenyys, oma nimetty työpiste avotilassa: 300 €/kk + alv
- Resident -jäsenyys, työpiste omassa lukitussa huoneessa: Pyydä tiimillesi tarjous
MOW Mothership (Helsinki) jäsenyystyypit
- Hot Desk -jäsenyys, vaihtuva työpiste avotilassa: 250 €/kk + alv
- Fixed Desk -jäsenyys, oma nimetty työpiste avotilassa: 380 €/kk + alv
- Resident -jäsenyys, työpiste omassa lukitussa huoneessa: Pyydä tiimillesi tarjous
MOWn päiväpassi sisältää vapaan työskentelyoikeuden MOWn avotilassa klo 8–16 välisenä aikana. Päiväpassin hinta on 16 € + alv. Avotilat sisältävät sekä hiljaisia että yhteisöllisiä tiloja ja vierailijoiden käytettävissä ovat myös tulostus- ja it-palvelut. Myös kahvi, virvokkeet sekä popkornit sisältyvät hintaan.
Kiinnostuitko MOWsta? Varaa virtuaalinen esittelykierros tai tilaa oma päiväpassi! >>