Sidosryhmät & hankintaketjut

1. Henkilöstö

Sitoutunut, osaava ja motivoitunut henkilöstö on keskeisin voimavaramme. Pyrimme tarjoamaan spondalaisille hyvät työ- ja koulutusmahdollisuudet sekä avoimen keskusteluilmapiirin. Henkilöstön työhyvinvointi ja tasa-arvoinen kohtelu ovat meille ensiarvoisen tärkeitä.

2. Asiakkaat

Asiakkaamme edustavat lukuisia eri toimialoja, kuten kaupan alaa, julkista sektoria sekä pankki- ja sijoitussektoria. Pyrimme luomaan pitkäkestoisia asiakasuhteita tarjoamalla täydenpalvelun toimitilakumppanuutta ja opastamalla asiakkaitamme vastuulliseen toimintaan.

3. Toimittajat

Hankintatoimen tavoitteena on varmistaa tuotettavien tavaroiden, palveluiden ja urakoiden toimivuus ja tarpeiden täyttyminen hankinta- ja laatuprosessiemme mukaisesti. Hyödynnämme hankinnoissa ulkoisia toimittajia, joiden suoritusta mitataan, seurataan ja johdetaan erillisen toimittajahallinnan kautta. Pyrimme toimittajien kanssa pitkäjänteiseen, läpinäkyvään ja molempia osapuolia hyödyttävään yhteistyöhön, joka mahdollistaa lisäarvon tuottamisen asiakkaillemme.

4. Media

Mediasuhteemme perustuvat aktiivisuudelle, avoimuudelle ja ajankohtaisuudelle. Kehitämme jatkuvasti viestintätapojamme ja tuomme myös asiakkaillemme lisäarvoa nostamalla heitä esiin viestinnässämme.

5. Yhteiskunta ja viranomaiset

Olemme vastuullinen yhteiskunnallinen toimija niin työllistäjänä kuin kaupunkien kehittäjänäkin. Seuraamme aktiivisesti lainsäädännön muutoksia ja pyrimme tuomaan esille omia näkökantojamme yhteistyössä viranomaisten ja alan eri toimijoiden kanssa.

6. Kehitys ja -tutkimusyhteistyökumppanit

Toimimme aktiivisesti eri järjestöissä, kuten RAKLIssa, FIBSissä sekä Suomen Green Building Councilissa. Teemme kehitysyhteistyötä myös erilaisten oppilaitosten sekä tutkimus- ja kehitysorganisaatioiden kanssa. 

 

Lue lisää sidosryhmistämme ja heidän odotuksistaan vastuullisuuskatsauksestamme >> 

Sopimuskumppanit

1. Hankinta

Hankimme suuren osan palveluista, tavaroista sekä urakoista ulkoisilta toimittajilta. Tehokkailla ja korkealaatuisilla hankintaratkaisuilla pyritään tuottamaan lisäarvoa hankintaketjun osapuolille sekä asiakkaille. Vaikka teemme hankinnat pääsääntöisesti Spondan omistamien kiinteistöyhtiöiden nimiin, tavoitteena on kokonaisvaltainen tehokkuus ja lisäarvon tuottaminen pitkäjänteisen ja läpinäkyvän yhteistyön kautta. Hankinnoissa huomioidaan myös kestävän kehityksen näkökulma.

2. Toimittajahallinta

Noudatamme avaintoimittajiemme kanssa toimittajahallintaprosessia, jonka tarkoituksena on toimittajien suorituksen mittaaminen, seuranta ja johtaminen sekä toiminnan molemminpuolinen kehittäminen. Pyrimme valitsemiemme toimittajien kanssa läpinäkyvään, avoimeen ja pitkäjänteiseen yhteistyöhön. Teemme muun muassa laatuun ja turvallisuuteen liittyviä auditointeja ja haluamme tukea toimittajiamme uusien ratkaisujen kehittämisessä.

 

Tutustu sidosryhmiämme koskevaan eettisiseen toimintaohjeistukseen, Code of Business Conductiin >>